Ensam på kontoret......

.....för chefen är på huvudkontoret idag, på möte och kontorshunden är alltså ledig av den anledningen. Vilket innebär: Hela frukostmacka nummer två till bara "moi".
Förutom alla arbetsuppgifter skulle jag kunna "slå mig lös" och ta en dans på bordet, men avstår nog. Fick lite nog av fysiska aktiviteter igår eftermiddag, som ni vet.
Sitter dock och funderar på en tripp till stora staden Skövde efter fyra, innan jag återvänder hem. Fick en broschyr från Cassels igår och där fanns några intressanta objekt. Tittade nästan inte alls på några kläder i Ullared i måndags, brukar aldrig hitta några favoriter där i min storlek nämligen. Undantaget underkläder och nån t-shirt då, vilket jag faktiskt hittade också denna gång.
Däremot Cassels brukar nästan aldrig slå fel, utan att det finns något som både passar och faller i smaken. Så får bli en sväng dit idag tror jag, samtidigt skaffar jag oss nog lite mer euro i plånboken också inför resan.
Alltid bra att ha lite cash, inte bara kort.
Dag två med kyckling i matlådan gick alldeles utmärkt och nu återstår bara två timmar av denna arbetsdag........
Ikväll spelar sen också Liverpool europacup-fotboll, mot tränaren Klopp's "gamla" lag Dortmund. Kan bli intressant och spännande.
Åter hemma i Fagersanna med en bunt euro att göra av med i nästa vecka, samt en kasse "fylld" med två olika jeanskjolar och ett linne. Maken hade redan rymt......ut på promenad, så Inga fick skapa alldeles ostört i köket. Berättade för henne att jag läst om "parmesan-potatis" och det ville hon genast prova, sen blir det bacon/purjolökssås som "side-order" till morgondagens lunch. 
Hade lite köttsoppa kvar som jag värmde till kvällsmat och vad hittade jag väl där....? Jo masssssssor med kött och bara typ tre grönsaksbitar. Klagotanten-soppburken 1-1.
Har förresten premiäranvänt tekniken i bilen och pratat i telefonen på hemvägen, syster ringde och hade lite praktiska frågor att ta tag i......ska konsultera släktens data-nisse i delar av spörsmålen.
Snart fåtölj-landning med en kopp "java".......
 
"Skrän-skatorna" förföljer mig till jobbet från Fagersanna........
 
....och hittar visst en massa godis i diket på Fågelviksleden.
 
Laddar lite extra, då det är matchdag......
 
Jodå samma skitväder i Skövde, men jag skulle ju inte sola och bada precis.
 
.....fick jag för det!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0