Blåsig lördag, äpplen och vindruvor.......

.......vad hittar man på då? Jo sover en ordentlig stund in på förmiddagen, innan det blev en tur till secondhand.
De senaste gångerna har jag inte hittat något, utan gått därifrån tomhänt. Men idag sprang jag på lite av varje som kändes värt att satsa 80 kronor på.
Kom sen på att det behövdes lite mat, så besökte både Blommans frukt&grönt, samt Netto.
Kom lagom hem till avspark Tottenham-Liverpool, som hade tidig lördagsmatch 13.30. De delade på poängen, men tycker att Liverpool borde vunnit. inte bara för att jag håller på dom, men de spelade också bättre.
Jaja de förlorade iallafall inte, så barnbarnen kan "yvas över" sitt Tottenham på bekostnad av mitt Liverpool.
Inga fick i uppdrag att sätta in potatisklyftor och kycklingfiléer i ugnen, som serverades lagom till halvtid.
Jag var tidigare i förmiddags ute vid äppelträdet och trampade sönder några nedfallna äpplen, till matgästerna som ligger där och väntar på att de ska spricka så det går att äta dom.
Efter fotbollsmatchen gjorde Inga ytterligare middagsmat på kycklingfiléer, nämligen en gryta till imorron söndag och iallafall matlåda till mig på måndag.
Plockade in tre klasar vindruvor och de är hyfsat goda men ack så små med kärnor i dessutom. Men det roligaste är att det växer och iår finns en massa mer klasar att skörda framöver.
Ny müsli är blandad och frysen befriad från en påse räkor, det får bli kvällsmat efter att Zlatan har spelat med sitt Manchester United, klockan 18.30 är det avspark. Inte så mycket mer att se på burken så blir nog ytterligare fotboll idag.
Utanför hörs trafiken. Det är Kolmila i Flugebyn den här helgen och många åker vägen förbi oss, framförallt motorcyklar.
Maken ser jag inte mycket av, han sitter mestadels fastnaglad vid sin dator i forskningssyfte. Men han har fått en arbetsorder................in real life.
Nu har jag en mycket irriterande geting som slår lovar runt huv'et på mig.
Tror jag ska ta och slå tillbaka........ 
 
Tjena! ....vi skulle behöva lite hjälp......
 
"Ansiktslyftning"/ frisering av vägdiket.......
 
Inga bjuder.....
 
Dagens loppisfynd uppradade.
 
Egenodlade vindruvor..........första riktiga skörden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0