OS-natt, gräsklippning och väntan......

......på föraviserat besök framåt kvällen, är det som gäller detta dygn. Såg handbollen live och"tittade till" fotbollen därefter, men storstryk var väl inte så kul. Det tyckte nog inte heller Argentina, som förlorade handbollen med tio mål tillgodo för Sverige. Nu var det den lättaste matchen i gruppen och de behöver steppa upp en del till nästa möte imorron. Den får jag spela in för sänds när jag arbetar.
Sov väl sen i flera omgångar till nio ungefär, då jag bestämde mig för frukost och därefter lite gräsklippning.....på baksidan. Har rensat ogräs också, men bara lite. På det fick det bli en promenad till loppisen, men hittade inte något av vad jag letade efter. Fick bara med mig två kakor hem till fikat.
Strax blir det nog en film och därefter startar handbolls-herrarnas första OS-match....mot Tyskland, vilket nog blir rätt svårt och oförutsägbart hur det ska sluta.
Ikväll kommer först maken och de två stora barnbarnen från fritidshuset i Västmanland, för att lite senare följas även av modern med de två små. Då blir det fullt hus så att säga under några dagar, kanske veckan ut.
I ugnen står en fiskgratäng, för det blev jag sugen på och vilken tur då att det fanns en sån i frysen.
Ingen utdelning på lottoraderna denna dragning heller, men 60 spänn i vinst på Triss-lotterna från affären.
Dessa kommer ånyo att investeras i två friska.......
 
Lilla storasyster lät hälsa (genom morfar) att hon hade hittat en sopbil.......
 
Nyklippt gräsmatta, ser ju riktigt prydligt ut (i den här vinkeln iallafall).
 
Finns mycket blåbär på busken, några var mogna bara för mig idag också....
 
....och strax bredvid var herr Mask ute på promenad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0