Då har vi kommit en bit.......

.......in på julafton. Tomten hade hängt upp en julstrumpa i köket under natten och i den fanns lite grejer till alla barnen. Julbadade barn är klara och de flesta andra också. Bara jag och Inga som måste "snofsa till oss" (det lilla som går) efter kökstjänsten inför jul-lunchen, som går av stapeln runt 13.00.
Brukar dock alltid bli en förskjutning med den berömda akademiska kvarten.
Vi har clearat med tomten att han har tid att titta in efter Kalle Anka, vi får hoppas att ingen behöver köpa tidning samtidigt. (!)
Nu har vi plockat fram, lagat all mat, plockat bort och satt diskmaskinen på helgtjänstgöring. Nu får döttrarna och maken ta hand om framplockningen av fikat, samt sätta på kaffet. jag har hittat sängen och ligger nu raklång och väntar på Kalle Anka, så jag kan sova julmiddag innan julfikat.......
Sen inväntar vi tomten, så den makalöst heltokiga julklappshögen kan bli fördelad och allt förpackningsmaterial görs därefter iordning för mina kollegor, att hämta på onsdag....... kommer tunnan att bli full, eller kommer den att bli full?
Ja då har vi befriat alla gåvor från sina förpackningar och tre säckar avfall blev det.
Huset är upp och ner, men alla göromål är gjorda, så nu har jag landat i fåtöljen för relax och lotto-dragning.
Sover nog gott inatt......... 
 
Då kollar vi vad det var i julstrumpans paket.......
 
.....medan mormor börjar stöket i köket.
 
Efter tårtan, resten......
 
....och nu var det dukat för årets jul-lunch.
 
Sen fortsätter vi med denna gigantiska hög.
 
Men först en snabb-visit av tomten.
 
Full fart på utdelningen.......
 
.....och "Ibbe" hjälper morfar att "tjuvöppna"......
 
.....och efter att ha öppnat några paket, hittade Ia en full Pippi-mundering.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0