Då var vi här igen.....

....framme vid en ny fredag. Alltid lika trevligt.....
En hel helg att se fram emot, oavsett om den försvinner i ett nafs så ligger den i alla fall i nuläget framför oss. 
Började bra idag med en befogat missnöjd kund, som fick saken åtgärdad inom en timma och blev mycket nöjd. Så nöjd att hon kostade på sig ett tack-mail som önskade oss "en riktigt god jul".
För att fira fredagen hade "Kung Bore" bestämt att inga bilrutor skulle behöva skrapas, vilket undertecknad uppskattade mycket.
Mer firande av fredag blir det vid hemkomsten, thai-mat ska hämtas nämligen. Sen är det ju nu slut på Idol, men vilken tur att På spåret finns som ersättning. Kvällen är räddad.
På lunchen handlade jag lite mera..... träffade kompisen på språng och tack ICA för att det låg marsipantomtar där jag gick förbi, då kom de också med (till julaftonstårtan).
Annars fixade jag även innehåll till en "fredags-skål" för hela kontoret.
Kontorshunden som varit på tjänsteresa med chefen, var tillbaka då jag uträttad mina ärenden. I lagom tid alltså, så hon fick lunch idag. Pulvermos och en rymningsbenägen matlåda var inte det lättaste, men trägen vann!
Strax börjar veckans två sista arbetstimmar, sen beställa take-away.......
.....och nu är redan take-away-en slut, innan jag fick den att fastna på ett foto. Hur sugna var inte vi...?
Då återstår bara en kopp kaffe, vilket jag känner vara alldeles nödvändigt..... om jag inte ska somna ögonaböj.
Mot fåtöljen......
 
Bild på "fredags-skålen".........
 
...och hemma väntade den här. Istället för handsnidda smörknivar i år, som tack för äpplen.
Men den får vila tills uppesittarkvällen (har en röd kollega också....köpte jag alldeles själv i veckan)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0