Det tog emot........

.....att slänga benen över sängkanten i morse. Hade mer än gärna legat kvar en bra stund och sovit färdigt .
Kallt är det också, men isen på bilrutorna var inte speciellt svår att komma överens med, som tur var.
Oplanerat ensam på kontoret även idag, då chefen håller sig hemma med en (enligt honom) dunderförkylning, hosta och hes röst. Ja det kan han gärna behålla för sig själv, klarar jag mig alldeles utmärkt utan.
Med andra ord är alltså även kontorshunden ledig idag......
Annars såg det ut att bli en fin om än kall dag, väderleksmässigt. Men som så många gånger förut "ordnade det sig" ganska snabbt och nu är det mulet igen.
Hade jag inte varit ute och slarvat igår kväll, hade jag kanske hunnit få med mig allting för att jul-pynta klart här på jobbet. Men det får vänta åtminstone en dag till.
Kanske kan bli brödkakor bakade när jag kommer hem, för nu har jag köpt jäst i alla fall.
Och Inga ho' va' snäller å' hjälpte te', så nu jäser sex brödkakor i väntan på att ugnen ska bli varm.
Maken han försvann, skulle tillsammans med en av grannarna åka och förbereda helgens Möbelcup i Tibro sporthall.
I postlådan låg en inropad julduk från Tradera och ett brev med svar på ultraljudet. Inte den bästa svenskan i förmuleringarna, men kontentan var väl ungefär såhär.
Har du väldigt ont ofta kontakta för läkartid, är det bättre "skiter vi i det ett tag till"........(men gallstenar finns det....)
Min fria tolkning. Jaja orka......
En kasse är packad till imorron med julgrejer. Vi får se vad jag gör/har tid med på jobbet imorgon.
Två tvättkorgar rågade med rent, står här också. Ugnsväntetids-förströelse då kanske........
 
"Diskobelysning" i grannlokalen vid jobbet.......
 
Alla julklappar som ska ut och fara, står beredda i hallen. De får "åka" på måndag.....
 
En säck kommer lastad.....med juldekorationer, de följer med till jobbet imorron.
 
Ja inte får de något "skönhetspris" inte, men de kan ju vara goda iallafall.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0