Dimma och loppis-frukost.......

......visade det sig att det blev idag. Bäst som jag låg och funderade på att kliva ur sängen, pep det i telefonen. Kompisen som var lika trött som jag igår, hade vaknat och tyckte det var en bra idé med fika på Fagersannaloppisen. Vilket jag föreslagit igår då jag skickade ett sms med frågan om hon var på gång hem söderifrån. Då hade hon redan precis anlänt hem, efter en myyyyycket tidigare än tidig morgon på grund av resans avgång.
Dessutom hade hon varit förbi hemma, då jag "lekte taxi" åt maken igår. Men inte ens Inga var ju hemma skrev hon i meddelandet....... Men kul iallafall, för jag trodde det skulle dröja mest en vecka till innan hon kom hem. Koll på läget alltså....inte direkt.
För egen del är det stelt idag, mer än vanligt. Man skulle kunna tro att jag gått en brottningsmatch med varje tomte, trasslat mig in och ur gardinerna, eller varit på ett fyspass. Inte bara bakat och juldekorerat lite. 
Frukosten fixad hos loppisen och några småfynd med hem, lite mera tomtar och dylikt framplockat även idag.
Men nu är det snart matchstart för Liverpool i Bournemouth. Det kan jag ju inte missa.
Sen kör EM-handbollen igång för Sveriges damer vid 18-tiden. Fåtöljen nästa alltså, med en av gårdagens matlådor till middag.
Kaffe och två korintkakor till efterrätt........
Men vad pysslade Liverpool med idag då??  Sorgligt......
 
Snart frukost......
 
......lite nyttigt iallafall.
 
Och här ett gäng snögubbar....som INTE är till salu, tråkigt nog för mig. Har spanat på dom länge.....
 
En brosch levererad av kompisen från säljaren och en snögubbe-magnet (som var till salu).
 
Vi tog med några kompisar, har du nå't idag också eller??
 
Näha....då drar vi vidare då,då.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0