Julkex, falukorv och korintkakor.......

......har jag bland annat ägnat min dag åt. Satte en deg inatt innan jag trillade isäng och före frukosten (vilken som i vanlig "helg"-ordning intas istället för elvakaffe) var mormors julkex klara.
Maken drog på inomhusfotboll och kommer lagom hem till middag vid tre, då den utlovade falukorven alltså bör stå på bordet. Därefter ska han transporteras till stationen för tågfärden till huvudstaden.
Eftersom kexen är klara, får väl en liten burk med sådana följa med på resan ditupp. Resten tar vi till jul.......
Ciabatta med ost till kaffe, duger bra som frukost och nu ska jag börja plocka i julgrejerna. Vi får se hur länge jag orkar med alla tomtar och gardiner idag.
Efter dryga tre timmar var vi ömsesidigt trötta på varandra för dagen och stämde träff imorron igen istället.
Maken hemkommen, middag uppäten, eller njaaaa.....det blev två matlådor kvar till mig i veckan.
Färd in till Skövde följde och avlämning av resenären vid stationen. Sen drog jag vidare till Elins Esplanad och shoppade loss lite. Energin räckte inte såvärst långt kan jag meddela, därför blev det inte så dyrt och mest matvaror.
Hemma igen och korintkakorna är precis färdiga, bara lite grann (ska baka mer senare) men några gick sönder.
Vilken otur, då blir dom smakprov till kaffet, som det är hög tid att dricka.
Några mussel-krustarder får bli kvällsmat före........
Sen lyfter nog inte jag på ändan i onödan från fåtöljen, det är ett som är säkert.......
 
Här är alla våra julklappar för i år (saknas gör bara de delegerade).......
 
Ingen jul utan "mormors-kex".......
 
Det kom lite besök...och undrade om det fanns nå't? Såklart letade jag fram en brödkant.
 
Middagen står på bordet.......
 
Ett "förbak" av korintkakor....det kommer flera.
 
Och här är ett av de fönster som är färdigpyntat.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0