Ledig lördag......

......har jag väl alltid numera, men idag har jag bestämt mig för att inte göra nånting eller nästan ingenting iallafall. Visserligen har jag plockat fram allt granpyntet och ställt ut i glashuset, där det nu väntar på en gran.
Likaså väntar vår cementring på framsidan ivrigt på en vintervän, men vi får se när det kommer någon på plats.
Köpte nötter i lös vikt på affären igår och frågan är om de kommer att konsumeras. För då jag skulle lägga dem i "nötkorgen" fick jag avlägsna fjolårets inköp, inte ens urtagna ur sina förpackningar.
De gamla hällde jag iallafall i en plastkasse och bankade sönder med köttyxan, för att hälla ut vid komposten. Tänkte att kanske ekorren kunde hitta lite gott. Men de första på plats för att förse sig var skator och kajor, som plockade med sig nötter för att trycka ner lite varstans i gräsmattan. Hur de någonsin kan komma ihåg vart de lagt dem....... sen när de "blir sugna"
Fru And stannade till en stund alldeles nyss och jag bjöd henne på en vörtbrödskant.
Sen kom jag på att sillsalladen ville bli gjord och då burken med sillfiléer ändå blev öppnad, fick det bli inläggning av de resterande bitarna.
Fisk med potatismos fixade Inga samtidigt och nu sitter hon och funderar på om vi inte skulle ta och baka några brödkakor till.......
Dagsljuset, det lilla som varit, har farit .......... så att säga och mörkret sänker sig åter över Fagersanna.
Liverpool spelar inte förrän måndag kväll, derby mot Everton men kanske att det finns någon annan match att kolla på från fåtöljen om en stund.
Men först blir det brödkakor.........
 
Då bara jag och maken uppskattar sillsallad, tar vi den nu veckan före jul.......
 
Julgrytlapparna och kakeldekoren kom också på plats för en stund sedan.....
 
Lite falsk marknadsföring kanske.....bara burken som är från Food halls Harrod's. Nytt innehåll inlagd sill!
 
Hemlagat mos....... thank you Inga!
 
Senaste fyndet från Tradera, ska användas till juldukningen.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0