Tillbaka i vardagen......

..... med uppgång strax efter sex och ta sig till jobbet som vanligt. Dock innehöll matlådan delvis julmatsrester och vid avfärden i morse var det två stycken som kom och vinkade av mig.
Storasyster och hennes pappa var vakna och sa hejdå till mormor för den här gången. Vi får se när vi ses nästa gång. Men Stora storebror ska vi på resa med om drygt två veckor, så honom träffar vi ju snart igen.
Nu återstår att se hur mycket maken hunnit återställa i huset, innan jag återvänder efter jobbet.
Men alltid finns det väl något kvar till mig att ta tag i gissar jag.
Ska "slinka in" på julrea hos Förr&Nu vid hemfärd i alla fall och kanske även second hand, om de har öppet.
Man vet aldrig vad de kan ha kvar av juldekorationer som man inte behöver, men ändå anser sig vilja ha.....
Och är det då halva priset, finns ju ingen anledning i världen att avstå inköp menar jag, eller hur?
Kvällen inleder vi med match från Anfield, sen får vi se vad övrigt dumburken erbjuder.
"Smet iväg" på lunchen och hittade några söta tomtar till barnbarnen, till julstrumpe-paketen nästa år. Annars höll jag mig och köpte inget mer pynt.
Kanske ska kolla om vi klarar livhanken tills imorron efter senaste "plundringen" av kylskåpet. Kanske behöver ta ett besök i matvaruaffär också.....
Hemma igen, maken hade städat och plockat undan "det synliga", men här och var finns grejer att flytta tillbaka, samt ta hand om till "hittegods-avdelningen". 
Sen återstår "skallgången" efter alla mjukisdjur på vift och en del tvätt.
Men nu är det snart match........
 
Nästa års klappar i strumpan från "tomten"......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0