Frukost-besök......

.......blev det, då syster kom på elvakaffe. Vi hade inte hunnit med frukosten innan dess, men vad gjorde det. Gick alldeles utmärkt att kombinera de båda, (vilket inte är första gången kan tilläggas).
Hyfsat väder till frukosten "med efterrätt" (toscatårta), som vi nu har avverkat och syster med assistent har åkt hem igen. Sonen dök också upp, vilket var väntat. Kanske inte så mycket för att mor har fyllt år (jo jag fick present), som att faderns dator strular.
Vilket innebar att han inte tackade nej till middag också. Får väl börja tjata på Inga så det händer nå't på den fronten nu då, för vid halv sex är det liga-cupfinal på Wembley. Liverpool är ett av lagen, så då har jag date med dumburken i ca två timmar. Håller verkligen tummarna, men ManchesterCity är svåra att rå på.....
Får väl därefter kolla att alla attiraljer finns i träningsryggsäcken, för måndagsmötet med gymet. Ja jag har satt ner foten och bestämt mig för att genomlida en omgång efter jobbet varje måndag.
Om det ska bli nån ändring måste det börjas någonstans och här har "startskottet" gått för en sakta men säker omvälvning av levernet. Men någon dramatisk förändring blir det inte och synliga effekter kommer att dröja länge än........
Vad jag hoppas på är ett större inre välbefinnande och mindre ont vid rörelser till att börja med.
Inga fick lite fart och vi har ätit baconlindad fläskfilé med grönsaker och klyftpotatis. Nu ska jag roa mig med några räkningar jag hittade i "sorteraren" på skrivbordet. Tänk vilka överraskningar man "kan springa på emellanåt".
Sen är det dags.......
 
Andra toscatårtan på en vecka.....men den är snart slut den också!
 
Söndagsmiddag á la Inga.......
 
Dagens presenter uppradade....och påbörjade som synes.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0