Fullmåne i morse....

....och lite sol nu frampå dagen. Visserligen var det skrapa rutor på bilen som gällde där vid sju-tiden, men ingen "trafik-stockning" idag.
Ska bara äta lite lunch nu snart och sen har jag tagit några timmar ledigt för att besöka stora staden Skövde för lite shopping och "tillsyn" av årets bokrea.
Alltid hittar jag väl något, i någon form, brukar ju inte vara några problem på inköpsrundor.....
Men som sagt först ägnar jag mig åt blomkålsstuvning med isterband och hoppas på att alvedonet tar bort en begynnande huvudvärk.
Kombinationen alvedon och förestående shopping verkar vara en bra kombo mot huvudvärk (idag iallafall), men attans vad man får ont i rygg och fötter istället (hahaha).
Det blev några stopp och inköp av en hel del varierande varor: reaböcker, mat, frukt, sockerfritt godis, handdukar, kjol och säkert lite till......
Kom hem ungefär i samma tid som då jag jobbat färdigt en vanlig dag och tycker att tiden varit väl använd. Maken hade gjort besök hos tandläkaren och optikern, inte helt gratis det heller (så småningom). Inga hål och nytecknat friskvårdsavtal i två år med en dryg tvåhundring varje månad, på så sätt "blir det gratis" om man skulle behöva nyttja tandläkarens tjänster under perioden.
Optikern får vi se imorron, då han beställde synundersökning för att skaffa nya glasögon. Detta till följd av vurpan han gjorde på sin kvällsliga motionspromenad, medan jag gottade mig i Spanien. Största smällen fick glasögonen, han själv klarade sig med ett litet hål i pannan.
Nu kokar Inga morgonhutt på spisen, vilket är lika med en blandning av ingefära, honung och citron. Den ska sedan kylas och avnjutas i ett snapsglas före frukost. Bra för leder, muskler och ska mota förkylningar är det sagt.
Nyttigt som bara den alltså......
Strax tevehäng.
 
Fullmåne över förrådstaket på morronen.....
 
....snart i Skövde för shopping. Intressant information på skylten....
 
Här är några av böckerna jag köpte, inte riktigt alla.....
 
Hemkomstfika med maken: EN apelsin (att dela på) surdegsbröd och renost, till en god kopp kaffe.
 
....och så var det dags för solnedgång (över samma förråd som månen lyste imorse).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0