Lugn och fin......

......var det bara att vara, då tekniken återigen inte ville samarbeta. Anslutningen till kundregistret lade av mitt i ett telefonsamtal igår eftermiddag, men då programmet skulle uppdateras centralt vid femtiden bad jag kunden att få återkomma idag.
Men inte fungerade det i morse trots detta. Bara att sitta med support och fjärrstyrning halva morgonen. Nu funkar det åter och jag kan se hela bilden på skärmen igen, men nu har mailtexten blivit väldigt liten ......"som grädde på moset".
Jajaja..... och telefonen ger ifrån sig ett knappt märkbart ljud, men allt fungerar i alla fall så det går att arbeta....än så länge. Man får vara glad för det lilla.....
Solen verkar också förära oss med sin närvaro, vi får väl se hur länge den "orkar".
Man har inte roligare än man gör sig, därför har jag även påbörjat den skojiga årsredovisningen av god man-uppdraget (hahahaa). Men det måste göras och deadline är 1 mars, så ju fortare det blir färdigt ju mindre stressat känns det.
Får också ta mig i kragen och börja laga mat inför besöket av kulturvännerna på lördag. De ska få svenska specialiteter: Jansson, köttbullar, sill och lite sånt. Vitsen är ju också att det ska vara hemlagat, så bara att starta köttbullerullningen nu då......
Åter vid "apparaten", köttbullarna är ordnade och en pratstund med faster från Sumpan blev det också mitt i rullandet. Hon hade fått en "spansk liten kossa" (som jag skickade efter hemkomsten) men inget vykort som borde gått iväg för två veckor sedan. Inte vanliga posten utan en annan distributör därnere, vi får väl se om det någonsin kommer fram, men då vet man att dessa ej är att lita på fler gånger.
Maken har piggnat till, men rapport från huvudstaden lät gälla att båda grabbarna hade samma åkomma som morfar. Måtte jag slippa.......
 
Ugnsstekta än sålänge. In i frysen några dagar, sen blir de "färdigstekta" i stekpannan på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0