Hemtagning av.....

......thai-mat, är det beställt av maken när min arbetsdag är slut. "Utvecklingen" går framåt, för tjugo år sedan ville han inte ens titta på menyn i fönstret på en kina-restaurang. Men nu föredrar han thai-mat framför pizza.
Startade igår projektet "Tröja till tanten" och nu är det alltså bestämt vilka nystan garn som får följa med på semester. Blir säkert inte så mycket stickat, men alltid bra att ha något med sig. Sen är ressällskapet också handarbetsvänligt inställd, så det kan nog bli en och annan sån stund på balkongen (om vädret tillåter).
Huvudvärken sen igår har väl nästan gått över, men det finns lite tendenser kvar där över vänster öga.......
Ingen sol i sikte idag, men gör inte så mycket för det är fredag! 
Fullt upp på tevetablån är det också denna fredagskväll, allting kolliderar givetvis. Får väl bli varvat: "På spåret", handbolls-semifinaler i EM och Shetland.
Nej Sverige är inte vidare i handbollen, men gillar man sporten så gör man och då får man passa på att titta när det bjuds på internationell toppnivå.....
Vi har precis ätit hämtmat från Kathy Thai, köpte en portion kockens kombination 1 plus vegetariska vårrullar(förrätt) och det är "precis lagom" för maken och mig att bli proppmätta på. Då var det roliga slut och man börjar känna sig lite däst.....
Dock tog jag mig i kragen och "hävde in" kassen med juldekorationerna (utlånade tiill jobbet) på sina ungefärliga hyllor i garderoben. Maken har städat nästan hela huset, så jag får väl förbarma mig över korgen med ren tvätt innan jag kraschar i fåtöljen.
Ska fortsätta på tant-tröjan också, det kommer att ta lång tid då den ska bli både lång och stor, stickad med relativt tunna stickor och mycket maskor.
Imorron blir det nog bara vara, gå och skrota samt packa vidare inför resan. Ambitionen är att inte ha med för mycket. Klarar jag det? Jo tjena, säkert......... (inte)
 
Lättcider i champagneglas = fredagsmys.......
 
......och stickning med handboll på teve därtill. Har kommit en bit....eller hur?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0