"Lunch-date"....

Då har det blivit kallare, med påföljd att det är rutskrapande innan man kan åka på morronen. Knastrar sen i det tillfrysta slasket om man inte skottat ordentligt. Hemma var det inte så farligt med "knastrandet", men vid jobbet lät det riktigt illa. Nästan så att man trodde att något var trasigt, på bilen.
Annars så är det riktigt fint väder utanför fönstret, till och med solen har varit framme en del.
Rätt som det var pep min mobil, där både jag själv och min matlåda fick inbjudan till en date i sta'n hos kompisen, som slitit sig från fritidshuset för att roa sig med städning av lägenheten.
Hon letade antagligen en "legitim" anledning till att ta en paus i göromålen och då måste man ju hjälpa till.
Det var fler som hjälpte henne att "ta paus" visade det sig då jag kom dit, ytterligare en kompis hade mött upp. Tiden går ju fort i trevligt sällskap, så kändes som om jag bara satt ner ändan, då det var dags att åter dra till jobbet.
Senare på kvällen var maken och jag med våra kulturvänner på julgransplundringen nere i Folkets Park som anordnades av Kulturvän Tibro/Assyriska föreningen. Även det en trevlig samvaro, där tiden också gick fort. Sen fanns det ett dignande bord med både svenska och assyriska kakor av många olika slag.
Bara hem och kolla frysen om där fanns några rester att snabbt göra morgondagens matlåda av, ljuga lite och invänta matchstart Liverpool-Arsenal.......och hålla tummarna.
 
Lunch-utsikt......
 
.....istället för tomtar, på jobbet i köket.
 
Det fikabordet var inte att leka med.
 
Svensk dans runt granen, .......följdes sen av lite assyrisk dans......
 
...och besök av tomten med en säck full av godispåsar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0