Nu är det slut.....

.....på juldekorationerna även i detta hus. Julgranen strippad och även så ljusen i granen på framsidan i cementcylindern. Tror bara att kransen på entrédörren är kvar nu, men det är den med flit......
Var nere på loppisen en liten promenad vid lunchtid, men inhandlade bara lite fikabröd idag. Då jag skulle köpa detta, fick jag se ett äldre par sittande vid ett av borden läsande i pappas bok.
Började då prata lite med dom och det visade sig att mannens bror varit jobbarkompis med far. Vi pratade en stund och de fick mitt visitkort, ifall de ville köpa boken framöver. 
Vid hemkomsten startade jag tvättmaskinen, diskmaskinen och slutligen min middag. Jag har ätit stuvad blomkål med lunchkorv, vilket det också blir i måndagens matlåda.
Maken som inte är helt kry, har iallafall sovit inatt och en ordentlig bit in på förmiddagen, så han känner sig något bättre nu. Dock inte så bra att han längtade efter blomkålsstuvning, vilket i och för sig aldrig händer ens i friskt tillstånd. Men det finns mormorsbiffar han kan äta då han "kommer ikapp" med dagen.
Nu är hela köksbordet fullt med ljusslingor och julgranspynt, så blir att organisera in detta i sina respektive lådor i garderoben.
Får sen uppdatera mig på när Sverige spelar handboll, för igår var det inte så då måste det vara idag.....
......och imorron startar arbetsveckan med en ny frisk måndag!
 
Nu finns det stor risk för underhållning från musikhörnan, nere på loppisen......
 
Ser nästan ut som en ledsen "gubbe", men inget ledsamt med blomkålsstuvning och kaka till kaffet efteråt, inte.
 
Ja då var det dags att ta sig an detta .....och tvättmaskinen ....och diskmaskinen........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0