Bilar vill visst också ha semester.....

.....i alla fall sopbilar, verkar det som. Den bil som var på verkstad igår startade pigg och arbetsvillig i arla morgonstund, men sa sen ifrån redan vid frukost, lagom då de var ikapp från gårdagen. Inte samma fel utan något helt annat, som blir fixat först till frukost imorron. Då ska även en av de andra bilarna få en översyn av sina problem.
Dessutom har en tredje bil avklarat en punktering som start på dagen och en svart katt "is no more" sedan den kommit ivägen för en av chaufförerna på hans väg till jobbet i morse.
Bara att vänta på nästa händelse .......och till detta kör vi lite sjukgymnastik.
Lunchdags infann sig även denna dag, med fisk på menyn som bekant. Lite stickning som efterrätt får det bli på det och kanske en snabbfärd till affären, innan jag kopplar på telefonen igen, för resten av arbetsdagen.
Håller på och stickar mitt nya projekt med garn från Netto och det verkar vara bra kvalité, så jag "bunkrade upp" med fler neon-färger när jag ändå var i affären......typ.
Inga tog kommandot vid spisen, såsnart alla kassar var inburna efter dag tvås handlande av mat.
Kompletterande biffar är nu klara (totalt 50 st) till middagen imorron....ska det räcka?
Lite köttfärssås och spagetti blev det också, i första hand till min egen matlåda imorron. Nu kommer strax maken och äldsta barnbarnet från fritidshuset. Imorron kommer resten av familjen, men han gjorde sällskap med morfar som då inte behövde åka själv.....
 
"Projektet" tar form, vad det blir visar sig.......
 
Lite köttfärssås och spagetti fick jag i magen till kvällsmat också, de som kommer hade redan ätit.
 
Sista laddningen inför morgondagen i ugnen..
 
Dessa färger försåg jag mig med på Netto.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma -Merakibeauty.se

så gott det ser ut :)

2016-07-13 @ 18:29:57
URL: http://merakibeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0