Efterlängtad.......

.....dag har återigen infallit. Veckans höjdpunkt, fredagen är här och helgen ligger framför oss.
Hur gick det då med "vakenheten" i tevefåtöljen igår? Joråsåatt.... det blev en liten tupplur även denna eftermiddag, men bara på en halvtimma den här gången.
Däremot gick jag och lade mig för att titta klart på filmen "It's complicated" och såg nästan allting, men har ingen aning om hur det slutade. Nå'n som kan berätta.....
Annars är det diverse telefonsamtal att ta sig an även denna dag. Inga överväldigande mängder, men de tenderar att samlas i "grupper". Först ringer en, sen står nästa på kö och därefter kan det ta en stund innan nästa grupp samlar sig. Ungefär som det gamla fenomenet från posttiden som vi kallade "nu har bussen kommit", därför att det sällan kom bara en kund utan flera åt gången, medan det däremellan kunde vara helt tomt stundtals.
Nu är det makens skapelse i lunchlådan som pockar på uppmärksamhet och vill bli uppäten.....
Det behövdes ingen ketchup att förbättra maträtten med, det var fullt tillräckligt och smakade bra med den soya jag hällde på igår.
Nu återstår endast några få timmar att "slå ihjäl" på jobbet för denna vecka.
Arbetsveckan avslutad, på hemvägen tog jag mig äntligen i kragen och stannade till hos köttbutiken "Slaktar´n". Har tänkt i många år att jag skulle åka dit, men har aldrig blivit av. Nu får vi se om vi blir nöjda med produkterna jag handlade, då åker jag säkert dit fler gånger. 
Då tar jag snart "en vända" i tevefåtöljen igen......
 
Det är full aktivitet utanför fönstret i de gula blommorna, hela dagarna.
 
På hemvägen hamnade jag bakom den här gamla Volvo PV:n........
 
....och här är vad jag köpte hos slaktar'n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0