Handla mera mat, arga tanter och skit-telefoner......

.....var det åter igen dags för idag, måndag.
Från fullt kylskåp till tomt, går ganska fort då det är många på besök. Även om vi nu bara är två kvar i huset måste jag fylla på en del.
Dessutom får jag äran att tvätta bilen på lunchen, då den i förrgår dekorerades kraftigt av "våra flygande vänner". Den vita skränande sorten är väldigt starkt misstänkta.
Innan jag kommit så långt har dock en hel del personer hållit mig sysselsatt under förmiddagen. Ganska många telefon-samtal har det varit och däribland en hel-ilsken tant, som tyckte vi var "ena riktiga sopor" som flyttat på de gemensamma soptunnorna. Jodå, en till.......
Hon var varken nöjd med beslutet eller informationssättet vi använt oss av.
Men tiden går ju väldigt fort när det är mycket att göra, så strax får jag äta upp laxresterna från igår.....
Kändes bra att ta lunch, handla lite och äta god matlåda, men det var inte bara jag som hade tagit ledigt visade det sig.
Telefonen ballade också ur, ringde, ringde och ringde igen, men det gick inte att svara för jag kunde inte höra någon i andra ändan. Bytte "port" på sladdarna, flera gånger det har funkat tidigare då det strulat, men inte idag inte.....
Slutligen, då jag för tionde gången återigen bytte port och testade svara kunde man höra kunden ur datorporten. Så där fick jag sitta och skrika för att de skulle höra mig och uppmana till detsamma från deras håll.
Vi får se om samma elände kvarstår imorron då allt re-startas.
Mer än kinkig blir man (iallafall jag) då teknik strular och helt avskuren från världen. Tur man har en egen privat telefon att ringa kollegorna i Borås med och beklaga sig. Därnere hade hon ett likartat problem, men bara med kösamtal.....
Nu ska jag göra minsta möjliga.......
 
Fågeldekor att ta hand om........
 
Vi hade en prydnadsbuske, "Svartplommon" (med röda löv) den är numera tillbaka till bara plommon med gröna löv och dessutom växer frukter.....
 
Mycket äpplen blir det.....väldigt mycket.
 
Inifrån den kraftiga stammen genom trädkronan upp mot en blå himmel. Äppelträdet fyller 36 år iår.
 
Vi avslutar med lillebror, som storasyster satte en fin klisterlapp på igår. Nä hon kan inte läsa än......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0