Here we go again.......

....med hojtandet till datorn, för tredje dagen i följd. Tålamodet har redan tagit slut, men vad hjälper det. Löser inte problemet i alla fall, så bara "lugn och fin" samt hojta på som gäller.
Väntande på "halmstrået" att det är nytt batteri som behövs, annars......... tänker inte ens tanken i nuläget.
Inget i postlådan vare sig vid elva eller nu och ingen leverans med bil och klockan är halv tre.......
Den hann bli fyra och slut på dagen också och endast städerskan kom innan jag gick hem. Efterlysningen hos avsändaren förblev obesvarad......idag iallafall.
Men hej och hå vad snabbt det gick att beställa, få bekräftelse och sju röda därefter, en faktura på mailen.
Så även morgondagen får alltså bli "burktillvaro" mot omvärlden.
Fick skrika en lång konversation med en tysk, (på engelska som tur var) om ett nytt sopabonnemang och då behöver man byta mycket uppgifter/information innan det blir klart.
Vet att det finns en adress därute  på landet någonstans med namn "Ropareberget", det kan man även kalla mig efter dessa arbetsdagar i skrikandets tecken. 
Svängde in på Hemkompaniet med flyttrea på hemvägen, men det enda jag hittade som var "legitimt" att köpa (tyckte jag) var billiga sopsäckar och städservietter. Nej dessa får ligga till sig, blir inget städa idag. Men då har jag på plats om andan (någonsin) skulle falla över mig
Då återstår vad vi ska ha till middag imorron.......lottodragningen och Barnmorskorna innan date med sängen.
 
Full aktivitet därute i Ölandstoks-buskarna.......
 
Blomsterdekorationerna vid "central"-infarten till Tibro.....ser man från Hemkompaniets parkering.
 
Samma tröstätar-meny som igår.....åt inte upp allt då......så det så!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0