Lek, loppis och grilla.....

Frukost vid nio-tiden, sen lite allmänt slöande till elva. Då gav sig mor, far och bäbis ut på en loppis-turné till Undenäs och Karlsborg. Vi andra "delade upp oss".....jag duschade och skulle åka till lokalbutiken och handla, samt fixade pannkakssmet medan morfar tog alla kvarvarande barn och gick till lekplatsen/fotbollsplanen mitt i samhället. På bra avstånd därifrån ligger loppisen med sitt café, för att bryta av med en fika.
Där hittade jag dom då det blev ett stopp för min del på vägen till affären. Jag fikade inte, men hann att ta kort på dom, där de satt "moffandes" glass och bullar.
I affären blev det även inköpt några Triss-lotter som barnen ska få skrapa imorron söndag, då de glömdes bort idag.
Efter pannkakslunch blev det tevehäng och färdigställande av lillebrors åkpåse, som nu bara saknar knappar. Därefter var jag "bäbissäng" nån timma, med lillebror sovande i knä't, tills han vaknade och saknade sin mat.
Sonen dök upp framåt kvällen och grillen fick ta sig an korv, majs och sparris under ledning av maken.
Fru And kom på besök, men förstod inte när det var dags att dra vidare efter att ha fått lite korvbröd av lillasyster.
Så vi fick med hjälp av sopborsten till slut (tredje resan) övertyga henne om att partyt var över.
Mera tevehäng, ett blogginlägg som försvann i cyberspace så jag fick ersätta med det här.........men nu ska jag strax gå och sova...... 
 
Trapphäng i samband med att föräldrarna och lillebror drog på utflykt.
 
Syskonen "moffandes" glass och bullar.
 
"Bäbisstudie" i mormors knä.........
 
....och i mammas.
 
Då var det nästan klart......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0