Mera loppis........

......blev det idag också. Men då tog vi det på hemmaplan och gav JMN-loppis här i Fagersanna ett rejält besök.
Först var jag nere och köpte knappar till åkpåsen, sen kom morfar och tre barnbarn. Grabbarna hade varsin mobiltelefon i högsta hugg, efter att ha laddat ner det nya spelet på tapeten: Pokemon go.
De hävdade att de hittade flera stycken där i lokalen och kunde säkert ha offrat den erbjudna fikan om de fått välja fritt och fortsätta jaga "fantasier".
Men idag fick de välja varsin av den största glassen, vilket igår var "off limit" och då kunde de ta ett avbrott.
Därefter kom mor, far och bäbis för en shoppingrunda, som slutade med en stor matta och lite andra småprylar.
Åkpåsen är nu klar, på väg till Stockholm med övriga familjen efter laxmiddagen nu ikväll.
Tröja till lilla storasyster är påbörjad och städning får vänta, för nu har jag satt mig tillrätta för en tevekväll.
 
Dom har goda bullar här på loppisen, jag tog en sån idag också......
 
Två glassätande bröder samtalar, medan lillebror underhåller mamma i bakgrunden.
 
Nu har dom också bestämt sig för vilken fika de ville ha.
 
Så var den klar.......
 
Middagen är serverad.
 
Ia "bekantar sig med den farliga grisen" som nöffar så högt......
 
.....och visar sen lillebror att: "Titta den ääääär inte farlig......
 
En bil kommer lastad....med stockholmare påväg hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0