Samma tema......

.....vad händer en helt vanlig ....onsdag? Inte mycket, men jag har åkt till jobbet och då har jag ju även tagit mig ur sängen denna dag.
Mer eller mindre märkliga samtal får man lite då och då, så också idag. Ibland går det inte att reda ut varför ett fel har uppstått, eller att man skulle gjort något fel, men oavsett får det tas tag i och fixas rätt igen.
Går inte att fundera för mycket.....men idag var det mycket underligt med en kund, som beställt en sak och då det är utfört ringer igen och säger att det hade hen inte alls gjort.
Därför får chefen  "göra om och göra rätt." ????? eller hur man nu ska uttrycka det hela.
Handla en del efter jobbet står också på agendan för dagen.
Maken ska iväg på fotboll framåt kvällen, samt hämta hem vår röj-såg som varit på "sjukhus" sen igår. Själv får jag väl bänka mig vid teven och heja på Wales, som spelar semifinal mot Portugal (Bale-Ronaldo "inbördeskrig i Real Madrid").
Kan också hålla tummarna för sista tioveckorsdragningen på mitt Lotto (än har det inte gett något denna omgång).
Blir väl som vanligt, att man får satsa nya friska pengar på ytterligare en tioveckors bara.
Som engelsmännen säger: "Throw good money after bad...."
Men man har alltid ett val: Satsa eller inte satsa och har man som jag spelat samma rader i ca fyrtio år, vore det ju snopet om det då äntligen "slog till"  och jag inte är med längre. 
 
Det växer bra...om än lite "oregerligt"......
 
....närbild på clematis.....
 
.....och "nerlusat" med kart är det på vindruvorna, hoppas det blir fina klasar av allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0