Solig lördag........

.....vad hittar man på då? Jo sonen och maken tyckte det passade bra att elda. Det var egentligen sonen som ville elda gamla papper och jag hade också rensat ur en kasse som skulle få "åka snålskjuts" samtidigt.
Far och son gick på "jakt" efter eldningstunnan, som vilade i diket nere vid banvallen.
Rätt som det var kom sonen inrusande och frågade efter salubrin.
Inte bara hade de hittat tunnan, utan däri fanns ett gigantiskt getingbo vars invånare inte blev direkt glada. Nu stannade det vid två stick på sonen och maken klarade sig helt oskadd, så långt....
Jag tyckte då att de skulle skita i det hela, men se det skulle de inte. Nu lyckades de med långt rep, krok och vattenslang i högsta hugg göra slut på inkräktarna utan ytterligare missöden. Tur säger jag, som gick in och avsade mig all inblandning....
Allt blev uppeldat, vi åt gemensam lunch och så kom kompisen på en visit. Vi satt på verandan i två timmar med glass och kaffe, pratande. Sen skulle hon hem och packa, för resa till ett grannland med barn, barnbarn och deras far/morfar. Ha en bra semester säger jag.......
Själv blev jag sittande vid teven och glodde på kostymdrama, stickande på mitt nya projekt...... 
 
Kanske tur jag tog kort igår, för idag var den lite slokörad. Vi får se om vatten hjälper......
 
Kinamat på altanen igår kväll......
 
Förbipasserande flanerare stannar för en pratstund, strax efter "getingjakten".
 
.....och sonen påbörjar vad han kom för......i den "återerövrade tunnan".
 
Kassler och potatisgratäng....inte nån av Ingas höjdpunkter i matlagning, men föda.
 
 

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Gott!

2016-07-10 @ 17:59:52
URL: http://leavanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0