Bilbyte......

....med en väääääldigt trött och sömnig son gjordes under förmiddagen. Han hade lånat vår lilla bil igen för en tur till Stockholm och nån musik-konsert på torsdagen.
Sen hittade jag några småsaker på second hand, handlade lite grillningsmaterial och nu har Inga fått igång grillmästaren därute på altanen. Detta medan hon fixar alla tillbehören.
De ugns-grillade rotsakerna är nästan klara, nu väntar vi bara på spetten och majskolvarna.
Därefter ska jag kolla in matchen Irland-Belgien, för att se om de spelar en rolig fotboll och göra min bedömning över om Sverige har en sportslig i sista omgången mot just Belgien. Jag tvivlar.......
Lika bra att låta tvättmaskinen jobba medan jag kollar fotboll. Ja kolla och kolla.....det blev visst en liten powernap mitt i och vips ledde Belgien med 2-0. Hur gick det till? Men deras tredje målet såg jag allt......
Lotto-dragningen, en färdig tvättmaskin, tillika en sådan diskmaskin, samt Mr. Selfridge på teve att se fram emot resten av denna lördag.
Kanske, kanske testar jag vår julklapp fönsterputsen också lite, men bara om andan faller på.....
 
Min frukost, ho' ä' allt bra snäller iallafall..... Inga.
 
Grillmästar'n på plats.....
 
Rotsakerna klara......
 
Då hugger vi in.
 
......och så kom det en liten regnskur.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0