Eldsvåda......och match.....

....för Sverige, men den börjar ju så tidigt att ingen vanlig arbetande person hinner se den. Om man ska vara lite elak i sammanhanget, så kanske det inte är någon förlust.
För förlust är det stor chans att det blir och då deppar "hela landet" ihop. Men bara att inse fakta: Vi har inte något konkurrenskraftigt senior-landslag på herrsidan i fotboll för tillfället, "vi" är inte bättre......
Så allt annat än en förlust mot tråkiga (enligt mig) Italien, vore en skräll. Men det kanske kommer ljusare tider med de unga grabbarna som tog EM-guld förra året så småningom.
Ja jag sticker ut hakan, men ska vara den första som tar tillbaka kritiken om det blir ett positivt resultat.
Då jag kom åter till jobbet var det eldsvåda vid entrén, i fimplådan. Det rök väldigt och jag fick snabbt göra chefen uppmärksam på "katastrofen". Han bände upp boxlåset med våld och släckte sedan med flera kaffekoppar vatten. Det har luktat rök sen dess.......
Från det ena till det andra.....än finns det hopp för gamla tanter enligt doktorn, men en hel del skavanker att ta hand om och "allmänt underhåll" krävs framöver. Inget livshotande sa han med glimten i ögat, men renoveringsområdena ska behandlas och tas itu med och en hel del prover fick jag lämna för återbesök om några veckor. Jo för allting gick inte att ta tag i på en gång......
Bara att kämpa vidare med diverse egenbehandlingar både här och där med andra ord och beställa ny tid. 
Maken skulle på fotboll han också, men på en lite lägre nivå än den de visar på teve just nu. Bortamatch var det visst.
Chefen går på en veckas semester och är väldigt nöjd över att SAS-strejken slutade i tid.
Och vad var det jag sa om matchen nu då? Visst Sverige var inte lika patetiska som mot Irland, men stryk fick dom och i stort sett inget framåt....håhåjaja!
Nu blir det snart "vållullal" för min del, hittade två i frysen som jag festar på då maken drar åt Götene om en stund.
 
Ibbe skickade en liten hälsning och tack......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0