Inte bara arbetsdag.....

.....det var ju dags för symötes-möte också, kom jag på när jag skrev dagens datum på ett jobb-papper.
Så det blir att åka till Skövde efter avslutat jobb. Några affärer kanske också hinns med att kolla till......
Och sen är det ju tisdag med second hand-öppet här i Tibro, artar sig till att bli en riktig "roadtrip" efter jobbet idag.
Nu väntar en gourmetportion i micron till lunch, för att Inga hade ledigt igår kväll. Orkade inte ta vara på grill-resterna, maken har därför obegränsat med mat idag.
Vi får se om det blir några rester kvar av resterna till mig imorron, annars finns ytterligare nödproviant på lut i frysen här i köket. Men då är det den sista......så får det bli.
Hemkommen strax innan sängdax och har stora kassar med från sta'n. Att man alltid ska springa på en massa fynd.....
Var tvungen att avbryta flaneringen i affärerna och åka till symötet lite för tidigt, blev alldeles för dyrt annars.
Men hittade bland annat två nya täcken, som jag hoppas blir bra, annars femårs garanti.....
Trevlig samvaro och god mat blev vi bjudna på och nästa gång är det min tur att kalla till möte, i slutet på augusti löd ordern.
"Katastrof" ingen tevetidning köpt, nu kanske dom är slut i affären imorron........
 
Vilken tur att jag hade gott om tid......
 
Stannade vid postlådan. Grannens trädgård var invaderad av fisktärnor, kan undra vad dom "odlar" som lockar?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0