Nu behöver jag bara....

....något snyggt eller häftigt att sätta i mina vaser, det får bli nästa "dekorationsprojekt".
Och idag var det bara jag som var uppe tidigt, pensionären valde att sova vidare en stund. Det kanske snarare är så att han hade lite följdverkningar av Stockholmsvistelsen tidigare i veckan, där uppgång vid sex varje morgon var "rutin".
Men nu börjar han väl komma in i de vanliga rutinerna igen vad det gäller sovvanor, dock "summer-style".
Igår kväll var det lögn att få nå't utfört av Inga igen, så får lita till gourmetvarianten från "jobb"frysen som lunch.
Tur jag fyllde på där i förra veckan med några.....
Inte helt fel när telefonsamtal kopplas fel via kommunerna till mig och jag bara kan titta ut genom fönstret på en bil som passerar och ge kunden telefonnummer till rätt "instans" direkt. Ganska kul sammanträffande om jag får säga det själv.
Chefen och kontorshunden är ute på uppdrag, så ingen som kommer att ligga blick stilla på tröskeln idag och vänta på "slumpen". Med facit i hand var det ingen förlust, då pasta med fyra ostar-sås inte var någon höjdare (långt därifrån).
Snarare att betrakta som ren nödproviant, men "what's new" om man säger så......
Köpte lite billiga glasspinnar på hemvägen, tänkte eventuellt ta en sån till kaffet när jag ljugit klart.
Maken hade gjort sig ugnspannkaka till middag och jag smakade en bit. Trots att jag inte är så mycket på pannkaka, var det iallafall mer än dubbelt så gott som den sörjan jag värmde till lunch.
...och nu den eviga onsdagsförhoppningen: Blir det nånting på lotto??
 
Igår kväll var det orangegult som gällde......
 
....och här en bild på min konstinvestering till arbetsplatsen.
 
Godare än Findus gourmet-portioner....nästan hela deras utbud.
 
"Föroreningshönsen" utgjorde välkomstkommitté, maken har försökt att spola av altanen, gick väl sådär....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0