Redan onsdag.....

.... då en arbetsdag "försvinner" på grund av semester blir det lite omställning av hjärnan som krävs.
Sa till chefen "Ses på onsdag" då när jag gick igår, eftersom han hade möten hela dagen idag.
Då protesterade han och sa torsdag, varpå det tog någon sekund för mig att re-seta huvudkontoret och inse att det var tisdagen jag hade avslutat.
Detta innebär också att min tid hos sjukgymnasten är redan idag. Vi får väl se om det finns några "dunder-övningar" som förbättrar knät. Dessutom har jag en hel del andra områden att göra nå't åt ......
Ja var ska man börja, sa sjukgymnasten.......sen blev det lite "nötningsövningar" för att få upp rörlighet och häva viss svullnad i knät. Sen för att stärka skuldror, rygg och magmuskler (haha), fick jag ett gummiband  att sträcka och dra.
Gick igenom min privata mail och kontaktlistan, fick då se namnet på min coach hos Trygghetsrådet och slängde iväg några rader. Hon var mycket trevlig, jordnära och bra att ha och göra med. Tänkte att hon kunde få en uppdatering på att även gamla tanter så småningom halkar in på fasta jobb, om än av en slump.
Kan ju hon i sin fortsatta yrkesutövning ha nytta av att veta. Hon har några (men inte såå många) fler år än jag kvar till pensionering.
Blev lite övertid idag att föra över till en annan dag längre fram för att ta ut. Det var ketchup-flaskeeffekten som slog till efter fyra en stund....
Via affären och sen hem till Inga som väntade ivrigt på att få göra kålpudding och köttfärssås. Nu är hon klar och kan vara publik medan jag ljuger klart. Sen kraschar vi nog båda i tevefåtöljen och kollar på "Barnmorskan i East End" och annat......
Maken är ute i duggregnet och promenerar, hade redan gått då jag kom hem.
 
Vi börjar med en bild från Gotland: Alla väntar på blåbärstårta.....
 
Fortsätter med lite svåger & svägerskas blomsterskapelser......
 
....bara att erkänna att de "ligger lite före", även om detta känns rätt ok i vår trädgård.
 
Avslutningsvis: Ingas åstadkommanden....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0