Vackert väder........

.....vaknade man i alla fall till idag. Nu är frågan: Kommer detta att hålla i sig tills man är lite ledig över midsommarhelgen?  Ja det visar sig ju, men sittande inne på kontoret, tittande ut på det vackra vädret ger ändå en viss önskan om att bara kunna sitta ute och njuta av sommarväder då det är som bäst.
Det vill säga lagom varmt och soligt.....
Idag är det sen åter dags att fixa till frisyren, klippa "sommarlängd på barret". Nu är det inte någon skillnad mot vinterfrisyren för min del, då jag sen dryga trettio år kör samma stuk ......och året om. 
För övrigt har dagen mest bestått i att tala om för folk som ringer, att vi visst kör soptömning på midsommarafton.
Sen har också de där telefon-kufarna från "utomlands" som vill prata om att det är något fel på datorn, även hittat fram till företag tydligen. Men dom pratade jag inte med så länge.......
Strax dags för en inköpstripp till centrum, innan jag tar mig an Ingas biffar till lunch.
Lagom tills jag slutade jobbet och skulle ta den korta promenaden till frisörsalongen började det regna såklart. Inte mycket, så särskilt våt blev jag väl inte, men så typiskt att hela himlen nu är igenmulen.
Maken har haft en trädgårds- och fönsterdag, så nu ser vi bra ut både han och jag.
Och vi får väl ladda inför ödesmatchen nu då då.......
 
Då kan man åter se igen om det kommer nån bil nere i backen......
 
Lite hann maskinen få tuggat innan regnet tilltog. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0