Då dårskapen kom till byn......

.....det kan man nästan med säkerhet säga hände när ens gäster sätter sig på kökströskeln, tänder och släcker taklampan i hallen femtioelva gånger och skrattar hysteriskt ikapp. För det var sååååå roligt tyckte både lillasyster och pappa. Därför måste man göra det många, många gånger. 
Annars har här ätits både en, två, tre och fyra frukostar bestående av bland annat: mackor, kaffe, rester från gårkvällen samt våfflor med grädde och sylt. 
Sen är påskriset på plats, men det fick mestadels mormor och morfar ordna med. Lillasyster hann att måla ägg innan hon och morfar gick på "sova-promenad". Grabbarna är med de vuxna på bio och får ta sig an sina ägg lite senare.
Änderna har varit på visit, fått lite bröd och skäll för att de bajsade på altanen som morfar städade igår. Till slut efter att ha tagit sig en "powernap" på gräsmattan, övertalades de att vandra vidare till grannarna (som är ännu mindre förtjusta i dom).
Nu ska Inga planera "lunchen" som blir vid fyra-tiden, då även morbror övertalats att närvara (innan han skulle på bio). Detta till trots att han inte har lax som favoriträtt.
Och idag har "tuppen" värpt t-shirts i barnens påsk-ägg, vi får se vad han åstadkommer resten av helgen....... 
 
Alla har kommit, då är det dags att ge sig på tacosen.......
 
......och vad hittade vi sen i påskägget?  "Anette"-sockar!
 
Knepig tupp.....idag var det en t-shirt.
 
Fint, vankas det mat.......var ska jag landa?
 
Tredje-frukost: Våfflor
 
Fjärde frukost tillsammans med pappa: Leftovers from yesterday........ yum!
 
Nu är jag mätt.....Ligger jag ivägen?.....bär in mig till sängen då.
 
Jag orkade visst måla lite ägg också innan det blev sova av......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0