Det var ju riktigt roligt......

.....att den person som hade stor del i att jag fick ett nytt jobb, nu har fått ett för egen del också. Bara att önska lycka till och hoppas hon ska trivas med sitt också.
Annars var väl den svenska vänskapsmatchen i fotboll mot Tjeckien en gäspning, undantaget de första tjugo minuterna. Oavgjort blev det och som sagt lovande de inledande tjugo, men sen tillbaka till tråkspel.
Iallafall min åsikt i saken! 
Vad gör man en onsdag då, förutom äter lunch och handlar lite. Ömsom lite sol och ömsom igenmulet.
Det blev en tur till Hjo efter fyraslaget och inte kostade det så mycket. Köpte ett par stickor och lite bomullsgarns-rester för 18 kronor på "Help for Hjo". 
Vidare till Hem & Hobby för att göra av med det sista presentkortet från födelsedagen. Inte särskilt svår uppgift, men fick punga ut med 35 riksdaler för att "komma ikapp" med vad jag plockat på mig.
Nu får vi se om det "avslutningsband" jag hittade passar på jeanskjolen....... i mitt huvud blir det bra, men man vet aldrig riktigt hur verkligheten tar form.
Blir det ok kommer ett foto, annars tiger vi bara ihjäl "projektet".  
Inga tog tag i (nästan) de sista resterna och imorron blir det gräddsås-köttfärssås. Sås var det enda som blev kvar efter mormorsbiffmiddagen. Nu har jag fyllt på med köttfärs och lök, samt en skvätt vitt vin.
It'll have to taste good, 'cause I say so........
Sen har husletarprogrammet från England kommit igång igen, så det blir det strax, med en kopp kaffe till.
 
Jodå, dom hittar allt brödbitarna jag råkade kasta in i julgranarna......
 
Eftermiddagens fynd....
 
Nääääääääää.......inte nu!
 
Ingas (helt säkert) utsökta "restsås" till morgondagens lunch.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0