En timma mindre......

....på dygnet idag. Var kanske därför jag slocknade redan vid halv nio, då jag smet från "Gladiatorerna" och lade mig tillrätta för att kolla på Mord i Midsomer istället...... i sängen.
Vad inträffar då, (i nio fall av tio) jo man slocknar och ser ingenting. Missade även landskampen i fotboll Tyskland-England (som startade vid nio) då givetvis.
Vaknade en bra stund senare, när klockan hunnit en bit in på natten. Närmare bestämt runt två precis då den snodda timman hoppades över.
Vet inte om jag var helt vaken faktiskt, för först hällde jag ut ett glas vatten som stod på nattduksbordet och sen skakade jag om påskmusten från kylen då jag skulle dricka lite och fick städa halva köket från stänk.
Kom iallafall ihåg att ställa fram klockan i köket innan jag ånyo kröp ner i sängen......
Nu är det full rulle igen och frukosten är undan-äten, varpå en del rester gick åt. Det är väl inget att spara på sa "pappa Blåbär" och så försvann laxen från i förrgår.
Bara att plocka in de "nygamla" resterna då när alla är färdigätna med "morronmaten".
Mormorsbiffarna är framtagna och ligger för att tina, de ska ätas som grand finale framåt eftermiddagen, innan stockholmarna återvänder hem. Nästa gång vi ses har lillasyster precis hunnit fylla två år och vi har förhoppningsvis haft en skön semester i La France. 
Rapport från middagen: Hade denna gång gjort dubbelt så många biffar, men föga hjälpte det. De hade enligt utsago, lätt kunnat äta ytterligare minst ett tiotal....... 
Vi får se om jag tillgodoser detta frosseri vid nästkommande besök, eller om de får sansa sig lite. Visst är det roligt att de inte sitter och petar i maten, men.............
Nu är de avvinkade och påväg hem, diskmaskinen är redan i arbete. Tvättmaskinen har nyttjats en del under förmiddagen, så den får nog ledigt tills imorron. En kopp kaffe och titta ikapp lite inspelat kanske......
 
Dags för påskaftonsmiddag och ytterligare två har precis anlänt från Hörnebo.
 
Jag börjar på mackan, medan du blandar ny müsli mormor, för jag är hungrig......
 
Bada stod visst också på programmet.....ska jag tvätta mig med den här?
 
Jag har fått en ny "ponkjol" av mormor, den sitter bra tycker jag.
 
Vi behövde ta en paus jag och "Rosa".......
 
......då passade dom på......Hemgjord glass från Handlar'ns i Fagersanna (premiärhelg).
 
Men biffarna fick jag vara med på........ett litet hörn.
 
Spring i benen innan hemfärden och där bakom har den mesta isen försvunnit sen igår.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0