Lite stelt......

....och "stönigt" var det allt att ta sig ur sängen, men då har det kanske gjort lite nytta, omgången i maskinerna på Easy Line (och några till). Det får man i alla fall intala sig, för det sägs ju att det är bra......
Lite puder kom ner från ovan under färden till jobbet, men det ser ut att stanna vid det. Och alldeles nyss flög det förbi nån slags "mygga" utanför fönstret, så det kan inte vara svinkallt direkt. Inte högsommarvärme heller förstås, för flygfät verkade vilja komma in genom glasrutan.....
Måste ta mig till en affär och inhandla tevetidningen efter färdig-äten lunchlåda, för glömde att fixa det igår. Var väl alldeles för mycket att hålla ordning på för hjärnan ändå, med alla stopp efter jobbet.
Under senare delen av eftermiddagen fick jag i telefonsamtal med Hjo veta, att det snöade där. Då sken iallafall solen i Tibro, vilket jag talade om för henne jag pratade med.
Vi har klarat oss sen dess också, nu har solen tackat för sig med en färggrann sorti.
Önskar den välkommen åter imorron, trots att jag ska sitta inomhus så är det alltid trevligare att se den, än regn och rusk.
Min "loppiskompis" ringde alldeles nyss och vi var rörande överens om att vänta ett tag till, innan vi återupptar vår försäljning. Det är ingen idé för min del iallafall innan juni visar det sig, då flertalet helger är uppbokade nu i vår.
Det känns skönt att vi tänker lika och att vi vill stå igen, men lite senare.....båda två.
Har totat ihop en matlåda av vita bönor, bacon, ägg och potatis. Det får duga......
Får se om jag orkar göra en omgång mormorsbiffar ikväll också (av det ena köttfärspaketet) tar det andra imorron.
Blir ju "invasion" till Påsk, så lika bra att börja bunkra för det går åt kopiösa mängder mormorsbiffar numera......
 
Solen skiner.......
 
....men ljuset skiftar, på hemvägen.
 
Det var nå'n skit på taket som behövde ner (....snön alltså) och när ändå skiten inne (städ-order som go'morron-hälsning på diskbänken) var omhändertagen kunde han lika bra fortsätta med detta också, så var det gjort........ tänkte han nog.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0