Söndagsmorron med Vårkänslor.......

.......och klockan har inte blivit "för mycket". Klev ur sängen redan vid åtta-tiden faktiskt. Och ja, det är en smärre sensation när det gäller mig, de dagar jag inte ska till jobbet. 
Har hunnit få undan en hel del, ätit frukost, plockat fram påskdekorationerna och klockan har ännu inte nått elva-slaget.
Har dock inte löst dilemmat med vad vi ska ha till middag än. Det får jag fundera vidare på, ingen idé heller att konsultera maken för han har bara ett standardsvar på den frågan: "Jag vet inte". 
I Folkets Park har idag Tibro Handel ett "event" kallat Vårkänslor, med bl.a. mannekänguppvisning. Jag har tänkt att besöka detta och får väl samtidigt kanske inhandla något i köttväg till middag, eller också riva lite i frysen.....
Det "dunkar och lever" utanför, har gjort så en bra stund. Kan undra vad grannen håller på med. Han är rätt energisk med att fixa och dona, kanske byter däck på bilen......
Det är ju i så fall ett gott vårtecken om något, såhär i vårdagjämningstider.
I eftermiddag kör det ihop sig, damhandboll med (redan klara för OS) svenska landslaget mot Ryssland, samtidigt som Liverpool spelar bortamatch i södra England. Bra att man kan spela in...... 
Sen är det dags att förbereda en ny arbetsvecka, denna gång en kort variant då påsken "anländer" på fredag. Dock är det bara vi på kontoret som är lediga fredag-måndag. Chaufförerna har valt att köra som vanliga veckor, de tycker det känns enklare så......
Men för "kontorspersonal" alltså två korta veckor på raken. Sen blir det faktiskt ytterligare en ledig måndag inplanerad veckan därpå, för resa till Ullared. Detta innan jag sedan toppar med två veckors semester. Tiden bara springer iväg........ och jag hann startat två nya stickprojekt, under gårdagskvällen.
 
Frukosten är serverad.......
 
Påskharen på plats.
 
Här har jag handlat, gissa vad?........Påskliljor såklart och lite annat.....
 
Catwalken klar......och uppe i "gluggarna" mera mysigt att titta på.
 
Mera folk väller in.....när jag går.
 
Fullt på parkeringen och riktigt fint väder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0