Teknik .....och annan skit.

Det är väl bra med teknik.....om den fungerar. Idag var det "strejk" på internetanslutningen då jag pigg (not) men i alla fall nykter, anlände till arbetsplatsen.
För att då komma i kontakt med yttervärlden måste den egna privata telefonen nyttjas. Sen kan man undra om internetdosor ska vara monterade på väggen och dess lock endast hållas på plats av en skruv ditsatt på tväre i samma vägg som stoppar densamma från att ramla i golvet. Råkar man nudda anordningen, eller (Gud förbjude) får för sig att stänga kontorsdörren har vi direkt ett problem.
Nåväl efter guidning och halvkrypande på golvet kom det så småningom igång. I samband med detta kan också sägas att support som förklarar så man hänger med, är guld värd. Men två arbetstimmar "försvunna" och ett antal samtal med privattelefonen är inte acceptabelt anser jag.
Ovanpå detta (som en "bonus") var det bara att ta sig an en del verbal skit från en och annan kund. Inte helt befogat kan tilläggas, men vissa bryr sig inte bara de får skälla av sig.
Solen skiner i alla fall har jag nu upptäckt, men i morse var det dimma mest överallt och ett antal minusgrader.
Lunchlådan blev ju heller ingen gourmet-variant som bekant, men är man hungrig så går det.
Ska väl ta mig igenom resten av denna da'n också tror jag........
Första delen av projekt mormorsbiffar blev i alla fall gjord igår och nu ska jag strax ta mig an del två, inför stundande besök i Påsk. Allt medan tre vääääldigt bruna bananer ropar i fruktskålen: Vi vill bli banankaka, gör banankaka.
Frågan är: Ska jag lyssna, eller slå dövörat till och nyttja sopbingen? Sen "måste" jag titta ikapp de teveprogram som jag spelat in....... Dä' ä' mycke' nu.....som han sa! 
Det blev en banankaka och alla biffarna är nu i "frysligt" förvar. Imorron är det fredag och då väntar "After work", den första sådan nånsin för mig......... 
 
Solen försöker därborta, att bryta sig igenom morgonens dimridå.......
 
Maken hade hörsammat "ordern" även idag och fixat hem en rejäl bunt björkris.
 
I väntan på att ugnen ska bli varm, tar vi varsin milkshake och skrapar triss. (Det sistnämnda till ingen nytta, men shaken var god).
 
Läste om en bra kudde igår, beställde ett ex. och idag var den bara att hämta, nere i vår egen lokalbutik.
Inatt ska den prövas.......
 
Extra färggrann solnedgång ikväll......
 
......och precis när jag stod där och fotade den, kom det här "flygfät" förbi.
 
Del två klar....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0