Vadå "lurad" och besviken......

.......satte förväntansfull på teven, men ingen match! Kollade runt lite på internet och kunde konstatera att matchen blivit framflyttad till ett senare datum, då den tydligen krockade med Chelseas fortsatta deltagande i FA cupen. Kändes lite snopet .....och på tal om det, så är tröjan nu klar inga större fel på den annat än att jag inte vart nöjd med ärmarna. De blev lite för trånga tyckte jag och ytterligare ett alster hänger nu för flyttning, till ett hem där den är välkommen, "precis som den är".  
Maken bara log då jag lekte mannekäng, vad nu det kunde betyda.......
Han hade precis ropat in en vara till förmån för Västerås IK:s räddning (de ligger risigt till ekonomiskt och hotas av indragen hockeylicens och konkurs). En ganska cool grej faktiskt, som ska presenteras till Påsk för i första hand bröderna Bus. Alltid kul att ha lite hemlisar......
Annars har måndag morgon rullat på, alltid lite mer telefonsamtal på måndagar, men då försvinner ju tiden ganska fort å andra sidan. Dags för lunch, "redan" känns det som.
Solen kom precis på visit också, inte fel. Får väl ta en inköpsrunda, då kylen behöver lite påfyllning av varor. Lika bra att göra av med lunchtimman på detta, så jag kan ägna mig till fullo åt bara gymet efter avslutat arbetsdag.
Ja all "skit" på måndag, så går veckan fortare och känns bättre. Ungefär så väljer jag att se på saken.
Chefen hade skickat en semesterbild....men det var bara en massa snö, så jag blev inte direkt avundsjuk om man säger så. Tur är väl det, att vi alla har olika saker som intresserar......
Kontorshunden hade också lagt upp ett foto från sin "retreat" hos goda vänner, till både henne och mig faktiskt.
Gymet var som vanligt inte roligare än förut, men nu är det gjort och Inga fixade några experiment i ugnen, medan jag klämde (i dubbel bemärkelse) en citron och två apelsiner i flytande form.
Ska bli intressant att smaka ugnens innehåll, klockan ringde precis.......
Och maken har fått sina nya glasögon idag, två par (ja fått och fått, men....) 
Nu blir det kaffe och reseprogram på fyran, följt av Trettio grader i februari", innan jag somnar hoppas jag.....
 
Gårdagens efterrätt: rulltårtebakelse med färsk ananas.
 
Nääääää....den dög inte till mig, jag är nog allt lite kräsen.......
 
Här är de fula, "Jürgen Klopp"-varianten (Liverpools tränare för den som inte är fotbollsnörd).....
 
.....och här de som hans fru har godkänt som de "officiella".
 
Ett potatis-experiment jag sett på nätet. Höll på attt sluta med hål i handen också.....aj!
 
Köttfärsröra i smördegsrulle blir det i matlådan imorron....och lite smakade vi på till kvällsmat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0