Det rör på sig......

....uppe i huvudstaden, lät maken meddela under förmiddagen. Något är på gång i alla fall och vid det här laget borde blivande mor och far ha tagit sig in till BB.
Då är det bara att vänta på besked i saken nu då......
Under tiden äter jag fisk till lunch och hämtar några låneböcker på biblioteket till maken, som nu inom några dagar förmodligen återvänder hem. Detta då jouruppdraget snart är slutfört...
Själv tog jag en snabbtripp in till Skövde efter jobbet, så behövde jag inte sitta vid telefonen och vänta. Inga problem att hitta alltid något "nyttigt" som man kan inhandla.....
Det blåser som skam ute, inte alls varmt och skönt och solen har återigen tagit paus eller gått ut i strejk helt enkelt kanske.
Som sagt man hittar alltid något, så också idag. Det blir dyrt tänkte jag högt för mig själv där i provhytten. Hade åkt in för att kolla klänningar som det var 20% på, men hittade två kjolar och en finjacka också..... 
Tog ändå beslut på att jag skulle ta alla fem plaggen och då jag kom till kassan var det 25% på allting...just ikväll och en chokladbit till kvällskaffet bjöd de också på.
Då tog jag inte direkt till lipen, utan sken som en sol mot personalen och var den ultimata nöjda kunden.
Kanske påverkade det också solen, för nu har den kommit tillbaka, blåser gör det dock fortfarande rejält.
Men vad gör det egentligen....för alldeles nu kom han .......Ib Furelid och allt gick väl. Mer detaljer sen är utlovade, men ett första foto är skickat till morföräldrarna och storasyster.
 
Uppdraget utfört.....
 
.....och här är "hela säcken full" från besöket på Cassels.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0