Fredag den trettonde......

......var det som vi valde att resa. Det vill till att inte vara överdrivet skrockfull, men bortsett från en nästan timslång bilköväntan strax efter Värnamo (p.g.a. trafikolycka) hände inga missöden denna dag.
Vi kom fram till ett soligt Höganäs och hittade bokhandeln...till slut.
Syster handlade lite och sen drog vi vidare mot Örestrand där vi skulle övernatta. Det ligger väldigt fint vid stranden av Öresund och har både camping, vandrarhemsdel och hotell att välja på.
Vi hade bokat ett trebäddsrum och glada i hågen travade vi iväg ner med all packning. Då fungerade inte nycklarna. Såna där elektroniska att sticka i springor. Personalen tillkallades och de hjälpte väl till, men sa att de hade jätteproblem med att få korten att funka. Så det blir lite väl spännande att se om man skulle kunna ta sig in i byggnaden och rummet framöver, utan att tillkalla jourpersonal. Känns sådär.....
Sen var det internet, som inte heller ville samarbeta......."Grinolle" i mig vaknade.
Dock hade vi varit en sväng till Outleten och fått i oss delikat pizza till kvällsmat (två delat på tre, precis lagom), så jag beslutade mig för att sova på saken.
Under natten var det någon i angränsande rum som flera gånger i timman från tolvsnåret till sextiden studsade boll!!
Frukosten var iallafall bra och utsikten över sundet kunde "förlåta" en hel del. Påtalade iallafall bollstudsandet, men de gästerna skulle checka ut idag. Fick sen hjälp att komma in på anläggningens ordinarie nät och riktigt bra bemötande av dagens personal, så nu laddar vi lite innan nästa tur till outleten. Vi hann inte klart riktigt där igår.....
 
Då var det dags att ta första fikan på resan.....
 
Händer det nå't därframme i kön.....
 
Det blommar överallt härnere.....
 
Ett isolerat höghus mitt i Höganäs....med förmodad fin havsutsikt.
 
Mera vackra blommor......
 
Det är fler än jag som samlar stenar....såg jag på en trappa i sta'n.
 
Ett vindpinat, men vackert träd utanför hotellet.
 
Hit ska vi strax återvända och försöka shoppa klart.....
 
Dom var delikata, precis som personalen sa på Statoil då vi frågade om råd vart vi skulle äta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0