Fullt upp .....

...på jobbet, med en massa saker att hantera såhär i början av sommarsäsongen. Inom sopbranschen börjar "sommaren" första maj och håller på hela september månad ut (med råge).
Det är lite pyssel att få ihop och "anpassa" verkligheten till det som gäller, enligt lagar och förordningar. ("Skära så nära körven som möjligt" i sann västgöta-anda).
Har även idag shoppat lite på lunchen. Nu kom jag till och med ihåg att köpa Fun Light-saft åt maken.
Chefen med assistent Kontorshunden har en massa att fixa ute på fältet, också till följd av sommarens ankomst. 
Bara telefonen håller sig ifrån sina plötsliga, oförklarliga anfall då den "spelar död", ska jag nog ta mig igenom arbetsdagen utan bekymmer. För det verkar som om rösten funkar merparten av dagen nu i alla fall.
En avstickare till second hand får det bli på hemvägen och sen får vi se om maken har hörsammat "diskbänksordern"......
Vet inte vart solen har gått och gömt sig, men fortfarande är det en behaglig temperatur i luften iallafall. 
Hittade som de flesta andra gånger några småsaker på second hand, men även våra kulturvänner sprang jag på och var ännu en gång tvungen att tacka nej till en kaffe, eftersom det fanns mat i bilen.
Bara en snabbis in och se över eventuella fynd, då jag ändå passerar så att säga.
Jodå det var dammsuget i hela huset och fläskpannkaka hade han också tillverkat. Smakade en liten bit, men sa redan igår att han kunde äta denna rätt i två dagar, så hittar jag på nå't annat.
Vad? känns det som nu........ men varför inte fiskbullar? Det går ju fort och så slipper han ju lukten härhemma  av tillagningen också. Rena win-win situationen alltså.
 
Ja jag blev väl någorlunda mätt iallafall......vid lunch.
 
Helt ok fläskpannkaka, men jag tar hellre fiskbullar i matlådan imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0