Helgen närmar sig......

.....men var är den utlovade solen? Eller fattade jag kanske fel.  Var lite trött igår när jag tittade på väderleksprognosen och kan ha missuppfattat läget, men tror inte det. Vilket fall somhelst så är det mulet idag, med lite överhängande risk för regn känns det.
Utanför fönstret har vi idag även underhållning av flygande, låtande strandskator. 
Också denna dag har jag ärende på lunchen men vad det är än så länge hemligt, eftersom det ingår i förberedelserna inför helgens utflykt med jubilarer i symötet.
Vid hemkomsten återstår sen ytterligare lite uppgifter, samt att packa för övernattning.
Därefter är det dags att "somna" framför finalen i Let's dance, för det skulle inte förvåna mig om jag gör......
Mitt senaste stickprojekt modell mindre, (för större finns flera "ofärdiga" kvar....) blev klart igår, ska bara leta fina knappar till det. Kollar på loppisen i Fagersanna om jag hinner, då jag kommer hem på söndag.
Snart får jag äta entrecote, det var inte igår senast det hände......hoppas bara att Inga har tillagat den på ett bra sätt så den är god.
I Stockholm hade det varit "springtävling" på dagis, med diplom och allt. Fick se lite bilder därifrån upplagda på Facebook.
Till sist: vad ska jag fira dagen med då? Kan undra om det ens är påtänkt däruppe i huvudstaden........
 Hittade en flaska......38 år.
 
Trolskt ljus igår kväll.
 
Första besöket......
 
...fanns lite att välja på.
 
Äppelträdet är så fint, men snart är det över för i vår.
 
Mellan regnskurarna kommer ljuset en stund.
 
 

Kommentarer
Postat av: josefine

ville bara kika in och önska en trevlig helg :D

2016-05-20 @ 19:08:52
URL: http://www.livetivastrahamnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0