Sommarsöndag......

.......vaknade vi till idag och bara att masa sig ut på trappan med sin frukostbricka. Sen blev det ganska omgående en inköpsresa ner till lokalbutiken, då jag konstaterat en brist på tacotillbehör.
Där kom jag i samspråk med två cyklande pensionärer (Enköpingsbor) som stannat till för en glass på sin väg tillbaka till campingplatsen, där de skulle ligga kvar till midsommar. Vi pratade en lång stund.
 Sonen aviserade att han skulle komma och diskutera sin (till far utlånade) mobiltelefon. Maken vill behålla den men sonen behövde eventuellt ha den tillbaka för byte.
Nu löste sig detta på bästa sätt, då det faktiskt gick att köpa loss den gamla (bara vi betalar) och det var det värt enligt maken.
Som sagt tacos till middag och mitt i ringde telefonen. Det var en kompis som frågade ska du med.....? Ska jag hämta dig?
Just det ja, hade väl jag redan glömt  att vi skulle hem till en annan på en fika. Vilken tur att jag faktiskt hade besökt duschen lite tidigare....
Maken skulle på bortamatch med "sitt" lag och jag sitter nu på första parkett och ser matchen Liverpool-Watford. Än sålänge ser det bra ut.....
Färdigställde ett baby-set igår kväll och har gjort klart en i Frankrike påbörjad bläckfisk alldeles nyss.
Imorron blir det jobbet igen och fortfarande är det lite hest om jag pratar en stund. Vilket jag inte minst märkte nu i eftermiddag på "kafferepet".  
Ska gå ut och påta ner några frön i kökslandet nu, i all tysthet......
Liverpoolvinst med 2-0.
 
Fullt tränings-ös nere på sjön.....
 
Ersättningsväxter i krukan, inte är det påskliljor inte....men kanske blir fint detta också.
 
Baby-set tröja och kjol modell ...liten.
 
Middagen är serverad.....
 
Huskatten har koll på läget.
 
...till sist den "halvfranska" bläckfisken.
 
 
 
                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0