Bortom all hjälp......

.....var den förolyckade blomkrukan på altanen, efter gårdagens olycka.
Det var först i morse jag såg förödelsen då det hunnit att bli ljust, lagom till avfärden för en ny dags arbete.
Får bli ett nytt objekt att leta efter på loppis, vilket jag tror att även den som "is no more" var sprungen ur.
Inte direkt säsong för krukor nu heller, så gott om tid att hitta en ny tänker jag.
Nåväl jag har landat på jobbet och får nu ladda för hemkomsten i eftermiddag. Då ska det bakas en äppelkaka till morgondagens förmodade besök (av kulturvännerna), såsnart jag avslutat denna arbetsvecka.
Sen kommer också kompisen en snabbis idag, innan hon i nästa vecka ska återvända till en arbetsperiod söderöver. Då tar det ett tag innan vi kan ses.....
När den ena matlådan i jobb-kylen strax är varm och uppäten, ska jag inhandla lite småsaker. Detta innan jag avslutar med några få timmars arbete till för dagen.
Den andra matlådan får stå till sig tills morgondagen. Skönt att ha detta fixat.
Ikväll kommer även fadern i familjen med tåget för några dagar på landsbygden. På söndag drar sen hela skaran mot hemmet i huvudstaden igen. Vi avslutar med frukost innan avfärd är det sagt. 
Men före det så kommer det säkert att vara full rulle några dygn till.
Medan jag var på "shoppingrunda" (både privat och till jobbet) passade det på att komma en kort, men intensiv snöskur. Lika fort som den kom var den som tur var över.........
Snö kan vänta ett tag till.....ett bra tag till.
Nu har vi fikat med kompisen här hemma och kakan bakar i ugnen. Kulturvännerna fick tyvärr förhinder, men kaka med vaniljsås slinker nog ner ändå imorron för att fira helgens ankomst.
Dottern har åkt till tåget för att hämta nästa gäst och äggmackor är planerade till kvällsmat.........
 
Ja så kan det gå..........
 
Lokal snöstorm över Snickarhöjden och Bageriet.
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0