Hektisk lördag.........

......med huset fullt av ungar i olika åldrar. Dock fick jag sova till niotiden, då det serverades full english breakfast.
Det var helt ok i min värld men de stora grabbarna var väl sådär angående menyn.
Om det berodde på att det var för tidigt på dagen, eller om maten verkligen inte smakade bra är väl hårfint kanske.
Sen gick det några timmar, lite oklart vart de tog vägen, men delvis till bäbishäng i köket.
Därefter var det dags att ta sig an Fish n' chips, som skulle följa med anledning av dagen. Världens mat som stockholmarna kör genom att peka ut ett land på kartan, för att sen smaka på typiska rätter därifrån.
Huvudkock var pappa "Bobba" med en telefon kopplad till internet för recept på bl. a. smeten ("batter"). En tur till lokalaffären för att inhandla rapsolja, som helt saknades i hushållet och sen försökte vi hjälpas åt, efter en "häftig" diskussion om peppar......ingen vann och endast vitpeppar fanns att tillgå i mald variant.
Någon promenad i snålblåsten till loppisen hanns inte heller med, av tidsbrist.
Maken försvann på förmiddagen för avslutning i Fagersannafotbollen och sonen dök upp på visit mitt i lunchen. Han fick också smaka "The British menue". Och om morgonens mat fick dåligt betyg, så blev omdömet desto bättre för lunchvarianten.
Kort därpå kom även bonusdottern med sambo och det blev fika igen.
Själv drog jag mig tillbaka till vardagsrummet och efter en pratstund med Storasyster, ljuger jag nu ihop lite för dagen. Med Premier League-match i bakgrunden, dock inte Liverpool för de spelar först imorron.
Snart får det väl startas middag också, mormorsbiffar. Sen är det handboll Slovakien-Sverige (EM-kval).
Lottodragning och "Så mycket bättre"..........
 
English breakfast......
 
Två "gullegrisar" på köksbordet.....
 
Kaos och koncentration i köket......
 
......men nu kör vi......
 
....fritering......
 
.....och färdig portion på tidningspapper.
 
Bröderna Brothers.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0