Lax i ugn och ekorre........

.......ja det är vad jag har ägnat förmiddagen åt. Den ena förbereddes för söndagsmiddag och frysen, medan ekorren hade lektid i grannens björk. Nu tror jag att han fastnade på bild, annars har vi bara sett den hastigt skutta förbi över vår veranda.
Nu får vi se om fisken blev bra, i så fall har jag färdig att ta fram på julbordet. En "nyhet" för den Bergska varianten av julaftonslunch.
Medan Inga roade sig vid spisen, satt jag och kämpade med en begynnande huvudvärk. Har nu pillat i mig piller som jag hoppas på ska verka i positiv riktning. Inga större utsvävningar idag känns det som, utan en välbekant film som visas på trean får det väl bli, till lite stickning/virkning.
....och joodå, även vinst på Triss-lotten blev det, en fantastisk summa av trettio kronor! Jämt skägg med utgiften alltså....
Innan jag landar i fåtöljen, kanske jag orkar slå in några julklappar till förresten. Börjar bli klar med årets paket, bara några saker till som fattas att införskaffa och slå in. Sen så........
Det blev några bläckfiskar till och nu ska jag plocka fram adventsljusstakarna, medan maken är ute på promenad.
Sen ska jag fortsätta på den något mindre tröjan......
 
Två till.......
 
....den lekande ekorren i grannens träd......
 
......dagens middag och två rejäla portioner till frysen.......
 
....och så tar vi en till bläckfisk.
 
 

Kommentarer
Postat av: Svart-Stina

Kul idé med bläckfiskarna, söta :)

2016-11-22 @ 11:50:13
URL: http://www.svartstina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0