Ny vecka.......

....startar med måndag morgon som vanligt. Det är ju inga nyheter och att det skulle varit väldigt skönt att ligga kvar i sängen istället för att åka till jobbet, är väl inte heller så förvånande att jag skulle föredragit.
Men nu är jag på plats i alla fall, sitter här och har gäspat mig igenom de första timmarna fram till lunch.
Ser ut som om det skulle komma lite sol på besök, en stund iallafall. Man får vara glad för det lilla........
Förberedelserna inför julmarknaden har också börjat. Ska förarbeta så mycket det går, med färdiga "förvaringsenheter" att bara ställa upp på bordet. Då gäller det att man tänker över och organiserar packningen ordentligt, för det är jobbigt nog ändå med allt i och urlastande........ 
Nu på rasten ska jag hinna handla lite mat, så Inga kan göra nån matlåda tills imorron. Idag får det bli gourmetportion från frysen, fyrkantig låda från Findus....
Hinner jag ska det börjas på en rosa bläckfisk också.....ja man måste ha ambitionen att få in så mycket som möjligt för att vara effektiv.
Maken har fått order om att städa därhemma, så han säger säkert yiiippiiii! när han ser lappen på diskbänken.
Men jag lyfte på stora mattan i vardagsrummet, då jag letade efter en tappad virknål i förrgår kväll och där låg....allt annat än en virknål ungefär.
Nu har jag handlat, ätit och tagit en kopp kaffe med Mariekex, så nu är det dags att åtminstone starta bläckfisken innan eftermiddagsjobbet tar vid. Nä det "sket sig" med b-fisken, får vänta tills jag kommer hem......
Och ack så kort visit av solen det blev........Hej och hejdå bara!
Inga fixade stekt fläsk med löksås, postlådan var full av anländande julklappar och maken hade "sanerat" merparten av huset......
Vi har en del kvar, men det kommer ju fler da'r.
Paketinslagning nästa........
 
Liten tjuvtitt innan inslagningen  bara......
 
......och det här ska nog gå ner till lunch imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0