Skrämselhicka.......

.......på lördagseftermiddagen, då mellanbrodern befarades ha åkt på maginflunsa. Han mådde inget bra och blev "isolerad" med filmtittande hela kvällen. Men med facit i hand var det bara en vända på toa, så vi lever på hoppet och tror att det var en isolerad företeelse för hans del.
Vi andra åt mormorsbiffar och lördagsgodis till först handboll och därefter "Så mycket bättre".
Sen sov vi gott.......
Fick en macka med kaffe på sängen av maken i morse, i ett försök att få mig på bättre tankar och kliva upp. Masade mig så sakteliga ur och fick då hänga med Lillebror i fåtöljen en bra stund, samtidigt som storasyster kom och pratade lite då och då.
Föräldrarna plockade så sakteliga ihop inför hemresan, kokade en kanna kaffe och slutligen hade de nog fått med alla prylar. Alla instuvade i bilen vid tolv och så började hemresan.
Maken gick till idrottsplatsen för att hämta hem bilen efter gårdagens festkväll, som alltså fick avslutas med en promenad hem i blåsten (men han hade medvind sa han).
Själv tog jag ta tag i och "återerövrade" huset efter den senaste veckans kaos av prylar överallt.
Sen orkades bara med att värma rester till middag och landa i fåtöljen igen för Liverpool-match. 
Hade tänkt åka på julmarknad i Parken, men orkade inte..........
Dom leder i halvlek, med 3-0.
 
Här är alla mina vänner........(som bor hos mormor)
 
Titta på film och spela på datorn är perfekt medicin, så nu är jag bra igen.
 
Va!....ska vi redan åka hem?
 
Alla ombord....jag, Pippi, mamma och alla brorsorna, så kör nu pappa.
 
Till sist hann jag packa upp fynden från second hand i tisdags....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0