Soluppgång......

.....en färggrann sådan, men vad hände sen? Återkomst av det gråa trista vädret från igår. Det kunde definitivt kvittat med repris utav detta. 
Den berömda stora månen har jag inte heller "sett röken av".
Nu på lunchen blir det proviantering och sen avnjuter jag Ingas självkomponerade fläskköttsgryta i matlådan.
Då jag kommer hem ska det testas att tillaga en jordärtskocke-soppa. Hittade ett recept på data-burken i förra veckan och inhandlade huvudingrediensen.
Sen kanske jag får ta tag i julpyntandet, så att adventsstakarna kommer fram i god tid. Därefter börja organisera allt som ska med nästa helg (jo jag föredrar att ligga en bra bit före i planeringen, känns inte så stressat då och fortfarande roligt) till Julstämningen på torget i Tibro (27 november 14-18).
Kommande helg (lördag) är vikt åt julmarknad på Bjertorps slott med symötet. Mycket som ska hinnas med, men lite i taget så......
Nu eftermiddagens arbetspass kvar innan hemgång.
Soppan gjord och provsmakad.Inte smakade den illa, men såvärst mycket smakade den då inte. Trots att jag hade i både vin och citron lite extra för att få fram "aromen".
Får iallafall duga som lunch åt både mig och maken imorron, så dä' så!
Nu ljuga klart, sen sittning vid teven med stickningen. Snart klar för montering av projektet julklapp.
Lotto kan vi ju hoppas på igen också.....eller hur?  Man får inte ge upp!
 
Det här var det enda i "mån-väg" som jag såg....i morse.
 
En lovande soluppgång, vid ankomsten till jobbet......men det sket sig snart.
 
Onsdags-lunchen......
 
....och här tillverkas torsdags-soppan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0