Ta fram stooora skäms-kudden......

......nu USA. Hur man kan sila mygg och svälja elefanter, samt rösta helt huvudlöst bara för att man vill ha förändring, det köper jag aldrig.
Det finns ingen som endast och allena kan fixa allting. Det existerar ingen "quick fix" på världsproblemen och att ställa grupper emot varandra istället för att söka samarbete löser definitivt INGA problem.
Jag har aldrig förut önskat så mycket att jag har fel, som jag gör idag, ända sen det blev känt vem nästa president däröver blir. Men känslan av oro för hela världen som infunnit sig, vill inte släppa.
Som sagt jag hoppas verkligen innerligt att han sansar sig, men mitt förtroende har han inte med den bakgrunden.
 
Annars är det fortsättning på dåligt väglag som gäller härhemma i Sverige, dock snöar det inte längre.
Sen skickade sonen ett meddelande att han fått ett konstigt mail...... ifrån mig! Såg ut som ett typiskt virus sa han.
Så får Ni något mysko som inte stämmer med mig från mig, ta det med en nypa salt, klicka inte på några länkar och meddela gärna mig dessutom.
Nu blir det snart matlåda.....så nära "gourmet-mat" man kan komma, pulvermos och lunchkorv med segt skinn.
Får istället se fram emot att jag efter jobbet ska hämta ett paket med ett  stort fat från auktion på Tradera. Mitt favoritporslin: "Country cottage".
Kanske även blir en "tröstfika hos "Bagar'n", om bonusdottern kommer från Skövde efter jobbet, utan att hamna i lång-kön.
Ja det blev en fika och fatet var fint. En ljudbok på biblioteket hann jag också hämta......åt maken.
Nu fåtöljen med kaffe, husletande, lotto och bönder.
 
Så ser det ut....uppläggningsfatet.
 
Hittade även en för årstiden aktuell brosch på second hand igår.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0