Äppelkaka......

....och vaniljsås, hade jag med som "muta" till jobbet idag. Har ju haft förmånen att vara ledig en del de senaste veckorna. Dessutom fått besöka varmare trakter, än vad mina kollegor jobbat i.
Gott om äpplen har jag också, så till en kaka märks det ju inte ens att man tar. Jo jag har smakat och den är ätbar. Maken fick också en bit, kvarlämnad på diskbänken innan vi for. "Min lilla kaka och jag" .
Om någon är intresserad så följer receptet här:
 
ÄPPELKAKA 
1 dl flytande margarin
1,5 dl strösocker
2-3 stora äpplen skivade i bitar
3 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
Blanda bara ihop alla ovanstående ingredienser och häll i en smord och bröad bakform.
Strö kanel och pärlsocker ovanpå, sen in i ugnen ca 40-45 minuter i 175 grader.
 
Ätes med fördel med vaniljsås, men funkar utan också!
 
För övrigt idag så är det besök på second hand som gäller, flera veckor sen sist på grund av allt resande.
Så kan vi ju inte ha det, utan tillbaka till ordningen, så inga fynd går förlorade......
Sen får jag börja ta tag i alla julklappshögar och organisera upp vad som är köpt och till vem, samt urskilja födelsedagspresenterna........
Dä' ä' mycke' nu! 
 
Bild på skapelsen.......
 
.......och jodå den gick att äta.  PS. vaniljsåsen var också utmärkt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0